Produkcja i dystrybucja

Podział dystrybucji ze względu na ilość przesyłanych towarów

warzywa

Podział dystrybucji ze względu na ilość przesyłanych towarów

Dystrybucja intensywna

Dzięki niej konsumenci nabywają towary nie wkładając w to wysiłku. Dobra przemieszczane intensywnie są tanie, ogólnodostępne, proste w obsłudze. Sprzedawane w wielu miejscach przez personel o niskich kwalifikacjach. Różni producenci oferują produkty bardzo do siebie podobne, często trudne do odróżnienia, w zbliżonych cenach. Zastosujemy ją do sprzedaży żywności czy chemii gospodarczej.

Dystrybucja selektywna

Tutaj klient musi trochę się wysilić, aby nabyć towar, ponieważ w tym rodzaju dystrybucji ogranicza się ilość pośredników, a sprzedawcy są wykwalifikowani i kompetentni. Nie są to tanie produkty, ale społeczeństwo o średnich zarobkach może sobie na niego pozwolić. Przed zakupem porównujemy dane na rynku, w szczególności parametry techniczne i ceny. Sprzedawane w specjalnych sklepach, czy salonach. Produkcja nie jest łatwa, ale przy odpowiednim personelu możliwa do zrealizowania. Towar jest zróżnicowany, często designerski. Dystrybucję selektywną zastosujemy do sprzedaży sprzętu AGD, RTV, czy samochodów. Przy zakupie liczy się prestiż firmy.

Dystrybucja wyłączna

Sprzedażą zajmuje się wysoce wykwalifikowany personel w wyjątkowych salonach, które dodatkowo dodają prestiżu. Produkty są bardzo drogie, niedostępne dla większości społeczeństwa. Nie są to towary pierwszej potrzeby, wręcz kupowane dla przyjemności, czy z poczucia estetyki. Ograniczona dystrybucja, czy produkcja małej ilości to celowe zabiegi przy takich produktach jak: ekskluzywna biżuteria, unikatowe meble, samochody produkowane w ilościach kolekcjonerskich.

Leave your thought here

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *